Thursday, June 17, 2010

SAUNA JADE INFRARED (hot item!)


RM660 (NP RM740)





























Set Sauna Jade FIR:

1. Sauna Tent
2. Remote Control
3. panel Pemanas Far Infrared
4. 2 Kayu Penegak Sauna Tent
5. Kerusi Lipat
6. Pengurut Kaki

KEISTIMEWAAN SAUNA JED FIR:
~Mudah dilipat dan dipasang serta boleh dibawa ke mana-mana
~Boleh dikawal masa antara 5-30 minit...Mengikut kemampuan anda
~Kain tebal dan kalis air
~Terdapat dalam tiga pilihan warna iaitu putih, pink dan biru.
~Paling terkini di pasaran!
~Jaminan produk selama 1 tahun.
~Terdapat dalam tiga warna menawan: pink, silver dan biru.

JADE FIR SAUNA diperbuat daripada 3 lapisan kain, di mana mengandungi pemanas infra merah. Jika di persekitaran yang sememangnya panas, sauna infra merah selalunya dibuat di kawasan terbuka dan masih memanaskan penggunanya dengan cara yang serupa, memandangkan pemanas tersebut tidak bergantung kepada cuaca yang panas, tetapi kepada cuaca yang ‘suam’ di mana pengguna pasti akan mengeluarkan peluh. Kebiasaannya, sauna ini akan ditempatkan di dalam ruang, yang membenarkan udara mengeluarkan haba dan memberikan kesan sauna tradisional. Di dalam perkataan lain, JADE FIR SAUNA menghasilkan suasana bersauna manakala pengeluar haba (heater) tersebut memberikan terapi infra merah yang sebenar.
Di dalam sauna infra merah, pengeluar haba infra merah tersebut akan mengeluarkan sinaran tenaga, yang menyerupai sinaran matahari tetapi tanpa sinaran sinar ungu yang berbahaya. Hampir semua pengeluar haba (heaters) dibuat mengikut teknologi yang dihasilkan pada tahun 1965 oleh Dr. Tadashi Ishikawa, ahli Jabatan Penyelidikan & Pembangunan Fuji Medical.

Apakah itu Infra Merah?

Sinaran Infra Merah ialah sinaran elektromagnetik dari gelombang (wavelength) yang lebih panjang dari sinaran cahaya, tetapi pendek sedikit berbanding sinaran gelombang radio. Sinaran infra merah ini akan menembusi badan, seterusnya memanaskan badan dan mengeluarkan haba melalui proses “penukaran”,
dan bukannya memanaskan udara di sekitar manusia.


Adakah selamat?
Ya, Produk JADE FIR SAUNA adalah selamat!

Produk sauna kami menggunakan haba panas yang selamat dan efektif, sama seperti sinaran panas haba matahari yang menyamankan. Sinaran panas haba adalah lebih berkesan kerana ia memanaskan tubuh badan manusia, dan bukannya udara sekitar manusia. Ini membolehkan badan manusia menyerap sehingga 93% sinaran haba panas yang disalurkan dari sauna infra merah kami.

Gelombang sinaran infra merah tersebut akan memasuki ke dalam tisu badan sehingga 45mm ke dalam. Tenaga haba yang terhasil (dari infra merah) tersebut selaras dengan sinaran tenaga haba yang dikeluarkan oleh tubuh badan manusia itu sendiri. Banyak faedah dari segi kesihatan jika manusia sering menggunakan sauna untuk menyihatkan tubuh badan mereka.

Produk sauna kami adalah sangat berkualiti dan harganya juga amat berpatutan jika dibandingkan dengan produk sauna lain di luar sana yang belum tentu terjamin keberkesanannya.

Far infrared radiation (FIR) atau Sinaran Infra Merah Jauh telah diklasifikasikan sebagai tidak berbahaya kepada manusia. Malahan, sinaran haba infra merah sering digunakan untuk memanaskan bayi yang lahir secara pra-matang di dalam inkubator hospital. Tetapi kepada mereka yang berpenyakit dan di dalam keadaan yang tidak mengizinkan tidak dibenarkan menggunakan sauna atau jika perlu menggunakannya, haruslah menggunakannya dengan amat berhati-hati kerana tidak mahu sebarang kecederaan menimpa mereka.





HARGA: RM660.00
(N/P: 740.00)

PERCUMA:
Kerusi Lipat
Pengurut Kaki
Herba Aura Sauna

Penghantaran Gdex Express:
Semenanjung Malaysia: PERCUMA
Sabah/ Sarawak: RM70.00

0 comments:

Post a Comment

the benefits ;)

lets calculate...

inquiry only ;)


ShoutMix chat widget

ads only ;)


ShoutMix chat widget
 

FabulousBody@Home Copyright © 2009 Cosmetic Girl Designed by Ipietoon | In Collaboration with FIFA
Girl Illustration Copyrighted to Dapino Colada